Page 115 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 115
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
සඹීක්ෂණ ද්ත්ත අඳුව 31% ක් සඳහා ප්රවාහනයේ ධී බාිර උපකාරයක් අවශය වන අතර
69% ක් සඳහා ප්රවාහනයේ ධී බාිර උපකාරයක් අවශය යනායේ. තුණ - මහු වැඩිිටියන්හ
අතර නැවත රැකියාගත ශීයේ ධී ඔෂුන්හ අයේක්ෂා කරන පහහුකේ පිළිබඳව සඹීක්ෂණය
මඟින්හ ලබාගත් ද්ත්තවලට අඳුව වැඩිම පිලිසක් (31%ක්) කැමැත්තක් ද්ක්වන්හයන්හ තම
නිවසට ආසන්හන ස්ථානයක රැකියාගත ශීමටයි. ඒ අඳුව පැහැදිි වන්හයන්හ තුණ-මහු
වයස් කාණ්ඩයේ බුද්ගලයින්හ නැවත රැකියාගත ශීයේ ධී ප්රවාහන වියද්ම පිළිබඳ වඩාත්
සැලකිිමත් වන බවයි.
ප්රවාහනය සඳහා බාිර
උපකාරයක් අවශය වන
සමස්තය
ප්රවාහනය සඳහා බාිර
උපකාරයක් අවශය
යනාශීයේ සමස්ත
ේ
රූපය 8: තුණ - මහලු ජනගහනය සඳහා ප්රවාහනරේ දි ාහි උපකා අවශය ශීරම් සවභාවය.
මූලාශ්රය : සඹීක්ෂණ ද්ත්ත, 2020
සඹීක්ෂණ ද්ත්ත අඳුව පැහැදිි වන්හයන්හ තුණ-මහු වයස් කාණ්ඩයේ බුද්ගලයින්හ නැවත
රැකියාගත ශීයේ ධී ප්රවාහන වියද්ම පිළිබඳ වඩාත් සැලකිිමත් වන බවයි. ෂ ලංකායේ ජාතික
ප්රවාහන සංඛයා ද්ත්ත වාර්තාව 2017 අඳුව 38.8% ක් භාවිත කරඳුයේ බස් රථයි.
යපෞද්ගික වාහන වල ිමිකාීත්වය අඳුව බලන විට ෂ ලංකායේ වැඩි පිලිසක් ිමිකේ
කියඳුයේ යුු පැදි සඳහාය. යද්වන ස්ථානයේ පහුවන්හයන්හ ියරෝද් රථ ිමිකුවන්හය.
ඒ අඳුව යුු පැදි හා ීයරෝද් රථ සේපූර්ණයයන්හම ආවරණය යනාෂුතු මාධ්යයන්හ වන
නිසා ලිය අනුු බළුලව සනු ශීමට හැකියාව ඇති අතර අනුරක් සනු ෂුවයහාත් එි
බරපතලකම ද් ඉහළය. යපානු ප්රවාහන යස්වය අතර නුේලියයන්හ ප්රවාහනය සායේක්ෂව වඩාත්
ආරක්ෂාකාී ෂුවත් සෑම ප්රයද්ශයකටම විිනුතු ජාලගත යස්වාවක් යනාපැවථීම යහ්ුයවන්හ
එි භාවිතය ෂ ලංකාව ුළ 3.9% ක් පමණ වන අවම අගයක් ගනියි. ෂ ලංකායේ පවතින
ප්රවාහන රටාව අධ්යයනය කිීයේ ධී පැහැදිි වන්හයන්හ වැඩිිටියන්හට වඩාත් හුනුහු වන්හයන්හ
යපානු ප්රවාහන යස්වය වන බවයි. මන්හද්යත් ඔෂුන්හ යපෞද්ගික ප්රවාහන යස්වා භාවිතය සඳහා
98