Page 104 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 104
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
යාවඣීව කටුත්තක් බැවින්හ තුණ-මහු බුද්ගලයින්හට අධ්යාපනය ලැභීමට තවනුරටත්
අවස්ථාව පවථී. ඵලද්ාරීතාවය ඉහළ නැංශීයේ ධී සාක්ෂරතාවය හා අධ්යාපනික මේටම වඩා
වැද්ගත් විචලයයන්හ බවට පත්යේ. සාක්ෂරතාව යඳු සංගණන අර්ථ ද්ැක්ශීමට අඳුව යේ
භාෂාවකින්හ යකටි ිපියක් යහෝ යේද්යක් කියවා යත්ුේ ගැීමටත් යත්ුේ ගැීයමන්හ
ිශීමටත් හැකියාව තිභීමයි (ජන හා නිවාස සංගණන වාර්තාව, 2012).
ශ්රම බලකා සඹීක්ෂණ වාර්තාව (2016) අඳුව බුුෂයන්හයේ සාක්ෂරතාවය 94.1% ඉහළ
වන අතර ස්ීන්හයේ සාක්ෂරතාවය 92.2% ක් යේ. වයස අෂුුනු 60 ඉක්ම වූ ජනගහනය
සැලකූ කළ බුුෂයන්හයේ සාක්ෂරතාවය 87.9% වන අතර ස්ීන්හයේ 79.5% යේ.
වයස් කාණ්ඩ අඳුව සාක්ෂරතා අඳුපාත සැලකිල්ලලට ගැීයේ ධී යපන්හඳුේ කරන හුවියශ්ෂී
කාරණය වන්හයන්හ ස්ී බුුෂ භාවය අඳුව අධ්යාපනික අවස්ථා යවනස් ශී යනාමැති බවයි.
එනේ, යස්වානිුක්තිය යමන්හ සාක්ෂරතාවය ුළ ස්ී බුුෂ භාවය අඳුව අවස්ථා අිමි ශීමක්
ද්ැකගත යනාහැක. යබායහෝ වියශ්ෂඥයින්හ විශ්වාස කරන්හයන්හ පලිගණක සාක්ෂරතාවය
කියශීම ිශීම හා ගණිතමය හැකියාව යන සාේප්රද්ායික අධ්යාපන හැකියාවන්හ අතර සේවන
හැකියාව පලිගණක සාක්ෂරතාව යන්හනයි.
ෂ ලංකායේ සමස්ත පලිගණක සාක්ෂරතාවය ශ්රම බලකා සඹීක්ෂණ වාර්තාව අඳුව 2016 ධී
ව 27.6% කි. ශ්රම බලකා සඹීක්ෂණ වාර්තාව (2016) අඳුව වයස අෂු. 60-69 අතර
කාණ්ඩයේ බළුතරයක් Laptop යහෝ Desktop පලිගණකයක් භාවිත කරන අතර එම
ප්රමාණය 71% වන අතර අන්හතර්ජාලය හා සේබන්හධ් ශීමට ද් එය භාවිත කරයි. ජංගම
නුරකථන භාවිතය යද්වැනි ස්ථානයේ පහු වන අතර එම ප්රතිශතය 23% කි. යමිධී විනුිය
වැද්ගත් යටිතල පහහුකේ වන බැවින්හ යමම සඹීක්ෂණය මඟින්හ ෂ ලංකායේ විනුි සැපුම
පිළිබඳව ද් අවධ්ානය යයායු යකාට ඇත. ඒ අඳුව ෂ ලංකායේ ගුඩුේභ 80% ක් සඳහා විනුිය
සපයා ඇත. නාගලික අංශය ුළ 94% ක විනුි සැපුමක් පවතින අතර ග්රාඹීය අංශයේ එය
65% ක් පමණ යේ. ඒ අඳුව ෂ ලංකායේ විනුි සැපුම ිඟ යනාශීම නිසා ඩිජිටල්ල පහහුකේ
ලබා ගැීමට පහුබට විය ුු නැති අතර යේගයයන්හ යවනස් වන යලෝකයත් සමඟ ගඳුයද්ඳු
කිීමට පලිගණක සාක්ෂරතාව ඉහළ අගයක් ගැීම වාස සහගතය. ද්ැනටමත් පලිගණක
සාක්ෂරතාව ඇති වයස්ගත බුද්ගලයින්හට නිකුයණ් යගවා ද්මන කාලය සයිබර් අවකාශය
ුළ ඵලද්ාරී ආර්ික කටුත්තක් උයද්සා යයාද්ා ගත හැකි අතර පලිගණක ද්ැඳුම අණු
බුද්ගලයින්හට බුළුතුවක් ලබා ධීයමන්හ එම තත්ත්වය උද්ා කරගත හැකිය.
87