Page 157 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 157

Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
               තවද්‍  ුද්ධ්‍  භාිතය  පලිදි,  ගෘහ  කට඼ුු  විෂයයි  විමසා  බලා  සංවිධ්‍ානය  කි඾ීයේ  වගඛීේ

               භාරය ස්ිය යවත පැවයරන අ඼ු඿ු, උේගහ සූත්‍රයේ “කිංකාර පටිස්සාචිනියයෝ ” යි යකයරන

               සඳහනින්හ තහෂු඿ු යේ. ඒ අ඼ුලින්හ ම සංහල ජනකතාව යවතින්හ ඉදිලියට පැමියණන යබායහෝ
               ස්ීන්හ යමඛී වගඛීම උහුලන අ඼ු඿ු “යටාක්ක යහායබු කතාව ” වැනි ජනකතාවක් මගින්හ

               යමානවට පැහැදිි යේ. ආලියපාල රත්නායක විසන්හ 2005 වර්ෂයේ ධී එළි ද්‍ක්වන ලද්‍ “රන්හ
               කැකියර්  කතාව ඇු෇ු බින්හතැන්හයන්හ ජනකතා” කෘතියයි පළ වන යේ යටයත් සාේප්‍රද්‍ායික

               කෘි ඣීවිතයේ යයයද්‍න එක්තරා ගම ඼ුවළක් යුණ ගැයස්. අඥාන ව මන්හද්‍ගාඹී තැනැත්තගු
               වන ගමයා, ගෘහයේ සාමාජිකයගු යලසන්හ නිරූපිත වන අතර එි ප්‍රධ්‍ානත්වය උහුලඳුයේ,

               ඥානාන්හවිත  තැනැත්තියක  වූ  ඔළුයේ  බිලිඳයි.  ඒ,  ළුයද්‍ක්  ආඥාද්‍ායකත්වයක්  යනාව  ගෘහ

               කළමනාකරණය සහ අවස්යථෝචිත ව විමසා බලා සංවිධ්‍ානය කළ ඼ුු කට඼ුු විෂයයි ඇය
               ලබා  නුන්හ  නායකත්වයේ  ස්වරූපය  වන  බවද්‍  පැහැදිි  ක඿ුණකි.  ඔෂුන්හ  මනා  සමගි

               සන්හධ්‍ානයයන්හ හා කාර්යන්හ ඉඩු කි඾ීම විෂයයි එකඟතායවන්හ කට඼ුු කි඾ීම ුළ ඒ, තහෂු඿ු
               යේ.  එක්තරා  දිනක  ධී  සනුවූ  සද්ියක්  ඇහුලින්හ  ගෘහ  කට඼ුු  විෂයයි  ඇය  සු  ද්‍ැඳුම  හා

               සංවිධ්‍ාන ශක්තිය  වඩාත් තහෂු඿ු  යේ. එනේ,  ගමයා අතින්හ  ඔළුයේ  කැත්ත ුෙසක් ුළට
               වැයටයි. එි ධී ඔළු සු ද්‍ැඳුම පලිදි, කැත්ත පිටතට පැමිණි පහු එය අහුශීමට උඞුලක් අටවා

               ගමයා තම නිවස කරා පැමියණයි. යමයේයලි ඔළුයේ බිලිඳ ඉලිඡු යකාටා ගුල්ලයලන්හ ගුණු

               ගසමින්හ  සටියි.  තමා  ශීර  ක්‍රියාවක්  සනු  කළ  බව  සතන  ගමයා  ඒ  පිළිබඳ    ඇය  ඉදිලියේ
               පායපාච්චාරණය කි඾ීමක ද්‍ නිරත යේ. යමි ධී තත්ත්වාකාරයයන්හ ක඿ුතු අවයබෝධ්‍ යකාට
               ගත් ඇය තමා කරමින්හ සටි කාර්යය ගමයා යවත භාර ධී, ුෙස බිඳ කැත්ත රැයගන ඒමට

               පිටත් යවයි. යේ අතරුර, තම බිලිඳ ගුල්ලලට ගසමින්හ සටි “යටාක්ක” යසායමින්හ ගමයා යගය

               යද්‍වනත් කරයි. කැත්ත රැයගන ආපහු එන ු඿ු ද්‍ ඔළු එය යසායමින්හ යවයහයසඳු නුඩු ඇය
               විසන්හ, ඔළු යවත පැවතිය ඼ුු ප්‍රායයෝගික අවයබෝධ්‍ය අවි කර ලීයේ අද්‍හසන්හ ඔළුයේ ිස්

               යුනුනට “යටාක්ක ”  ලබා යද්.


               සමාරලෝචනය හා නිගමනය

               යබෞද්ධ්‍ ස්ථාවරය යටයත්, සකල විධ්‍ යක්‍ෂ්ත්‍ර ුළ  ස්ීත්වය යවත ප්‍රද්‍ානය වන තිරසාර වූත්

               ස්වාධීන  සහ  යගෞරව඲ීය  වූත්  ස්ථාවරය  අතයයන්හතයයන්හ  ග්‍රහණය  යකාට  ගත්  සංහල
               ජනකාක඿ුවා යේ අත්ද්‍ැඛීේ ප්‍රතිරූපණය, ඒ හා සමගාඹී වූ අ඼ු඿ු ප්‍රකට කරවන තැන්හ හුලබ

               වූව ද්‍ ඉහතින්හ ද්‍ අවධ්‍ාලිත පලිදි සංක්‍ෂේත වූ විද්‍යාත්මක යල්ලඛනයක් වූ යේ යටයති ඉන්හ
               කිිපයක්  පමණක්  සාධ්‍ක  සිත  ව  තහෂු඿ු  යකාට  ඇත.  ඒ  සමග  ම,  බු඿ුයෂෝත්තමවාධී

               නයායික  ද්‍ැක්මට  අඳුකූල  වූ  අවස්ථා  -  සද්ි  නිරූපණයක්  යහෝ  ඒ  හා  සබැඵුතු  චලිත

                                                       140
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161