Page 153 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 153

Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
               සලසන ඇය, ගයමන්හ පිටත වූ පන්හසලක් යවත යගාස් අගු඿ු ශාස්ත්‍රය හැද්‍ෑ඾ීමට යයෝජනා

               කරමින්හ ඊට පහු දින බත් යුළක් ද්‍ බැඳ ධී ඒ සඳහා අවැස සහයයෝගය ලබා යද්‍යි. අධ්‍යාපනය

               ලද්‍ ඼ුු ආකාරය පිළිබඳ ව යහෝ අවයබෝධ්‍යක් යනාමැති යමාළු කිසනු විමසීමකින්හ යතාර ව
               පන්හසලට  පරමිණ  එි  පන්හතියයි  ඉඳ  ගනියි.  ගමරාළ  නුඩු  පන්හසයලි  ස්වාඹීන්හ  වහන්හයස්,

               “කේද්‍ ඔතන? ” යි විමසයි. ඒ, “තමාට උගන්හවන පාඩමය” යි සතූ ගමරාළ ද්‍ “කේද්‍ ඔතන?
               ”යන්හන  ම  හඬ  ගා  කිය  යි.  එය  ඇසූ  ස්වාඹීන්හ  වහන්හයස්,  “යමන්හන  යහායරක්”  යි  පවසා

               ගමරාළ  පන්හසයලන්හ  එළවා  ද්‍මයි.  එදිනට  පාඩම  එයතකැයි  සතූ  ගමරාළ  “කේද්‍  ඔතන?”,
               “යමන්හන  යහායරක්  ”  යන්හන  මතක  තබා  ගනිමින්හ  නිවස  බලා  පිටත්  යවයි.  එදින  කැලය

               මධ්‍යයයන්හ නිවස කරා ගමන්හ කරන අතයරි සැඳෑ අඵුර වැඨී, මග යනායප඲ීම යහ්ුයවන්හ

               ගසකට  නැග  ගත්  ගමරාළ,  එි  අු  යද්‍බලක  ඉඳ  ග඲ී.  එි  ධී  නින්හද්‍ට  වැයටන  ඔළු  මද්‍
               යේලාවකින්හ නින්හයද්‍න්හ පිබිද්‍ ද්‍හවල්ල කාලයයි ඉයගන ගත් ද්‍ෑ පාඩේ කළ ඼ුුයැයි සතමින්හ,

               “කේද්‍ ඔතන?, යමන්හන යහායරක් ” යි හඬ ගා කියයි. එයේයලි ගස යුල වියේක ගනිමින්හ
               සටි යසා඿ු කණ්ඩායමක් ඊට බිය ශී යසාරා ගත් යුද්‍ල්ල ද්‍ සයතට ගැ඲ීමට අමතක ව පැන

               නුවයි. එම කාස ද්‍ රැයගන තම නියවස කරා යන ගමරාළ ඒ තම බිලිඳ අතට ධී තමා ඉයගන
               ගත්  ආකාරය  සහ  එයලස  ඉයගන  ගැ඲ීයේ  වාස  පිළිබඳ  ඇය  සමග  මහත්  උජා඿ුයවන්හ

               පවසයි. ඳුවණැති කාන්හතාවක වූ ඇය සනු ශී ඇති යද්‍ය තත්ත්වාකාරයයන්හ අවයබෝධ්‍ යකාට
               ග඲ී. එඛී අවයබෝධ්‍ය ුළ තම ස්වාමියා හට තව නුරටත් අඳුකේපා කරමින්හ, ඉදිලියේ ධී ඿ුනු඿ු

               යලස  යුළුණ  පෑ  හැකි  අවද්‍ානේ  සහගත  තත්ත්ව  යවතින්හ  ඔළු  ව  යුද්‍වා  ගැ඲ීයේ  අටියයන්හ
               යමයස් ද්‍ පවසයි;



 —                     “ඕකයන්හ මං කිේයව, ඉයගන ගන්හන එක යකාච්චර යල්ලසද්‍ කියල. ඒ විතරක්
                       යනයමයි වාසයගුත් ෂුණායන. ද්‍ැන්හ ඉතිං  ඹීට  පස්යස් ආයයත් ඉස්යකෝයල

                       යනාගියට කමක් නැහැ” (වියේසූලිය, 2005, පි.161).


               යේ  වූකි,  ඉහත  අංක  04  යටයත්  විග්‍රහ  වන  පර්යේෂණ  ක්‍රමයේද්‍ය  යහවත්  භාවිත
               විික්‍රමයේ  ඥාන  ඹීමංසාත්මක  ප්‍රයේශය  තහෂු඿ු  කරවන  අවස්ථාවකට  ද්‍  සාධ්‍ක  සපයයි.

               එනේ  යමවැනි  ප්‍රකාශන  ුළ  සනිඩුහන්හ  වඳුයේ,  කර්තෘකයා  යක්න්‍ද  යකාට  ගත්  සහ

               කර්තෘකයායේ  ම  මයනෝමූිකත්වයට  යයායු  වූ  මානව  ප්‍රජාක්‍රමයේද්‍යේ    ප්‍රායයෝගික
               සබැඳියාවයි.


               තවද්‍  එකල  සමාජය  ුළ,  වැන්හද්‍යුවක  යහෝ  අවිවාහක  කාන්හතාවක  සඳහා  ගර්ිත  සමාජ

               තත්ත්වයක් පැවතිය ද්‍ යේ ස්ියක වැන්හද්‍යුවක ශීම යහෝ අවිවාහක ව විසීම, ුනුසමය ුළ ධී

                                                       136
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158