Page 149 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 149

Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
               වැසයා ඔළුට යගෞරව කි඾ීමක් ෂුව යනාකරයි. එයහත් එරඤුට සමකාලීන ව විසූ එක් ඳුවණැති

               පඬිවරයගු ඔෂුන්හයේ යගෞරවාද්‍රයට පාත්‍ර යවයි. යමම තත්ත්වය වටහා ගත් රඤු උපක්‍රමෂීලී

               ව ඔළු නැසීයේ යච්තනායවන්හ, මිි පිට යනාකළ හැකි කාර්යයක් අනිවාර්ය යකාට කි඾ීමට
               පඬිවරයාට නියම කරයි. ඒ වනාි තමායේ හුනු අශ්වයාට කතා කි඾ීමට ඉගැන්හශීමයි. “යමය

               කළ හැකි ද්‍? යනාහැකි ද්‍?” යන්හන පිළිබඳ පිළිු඿ු සතියක් ඇුළත ලබා ධීමට ද්‍ අණ කරයි.
               මින්හ  කනස්සල්ලලට  පත්  වන  ඔළු  උකටලී  ව  යවයසයි.  යමයලස  අසාමානය  යලස

               කල්ලපනාකා඾ී ව සහ අසහනකා඾ී ව යවයසන තම පියා යවතින්හ තු විමසන යමම දියණිය
               සය ඳුවයණි මිමය විද්‍හා පාමින්හ රඤුයේ අභියයෝගය භාර ගනිමින්හ එය ඉඩු කි඾ීම පිණිස

               අශ්වයා රැයගන එන යලසට උපයද්‍ස් ලබා යද්‍යි. යේ යටයත් පඬිවරයායේ ඣීවිත ආරක්‍ෂාව

               සැලයසන අතරම අවසන්හ ප්‍රතිඵලය යලස රඤුයේ  හුනු අශ්වයායේ ිමිකාලිත්වය ද්‍ ඔළු යවත
               පැවයර්.  ඒ  අඳුව  යමමගින්හ  තහෂු඿ු  වූයේ,  කාන්හතා  විචක්‍ෂණය  පිළිබඳ  ව  වන  යබෞද්ධ්‍

               මතයයි. එනේ යේ වූකි,


 —                     “කාන්හතාව පහත් මේටමකට ද්‍මා සැලඛීමට බයුතු සමාජය යපළැයුයණ් ඈ
                       ුද්ිහීනයැයි  ද්‍  ආධ්‍යාත්මික  ශක්තියයන්හ  ඌනයැයි  ද්‍  වූ  පිළිගැ඲ීමක්  ද්‍

                       යහ්ුයකාට යගන ය. එකල සමාජයේ පැවති යේ මතය ද්‍ ුනුසමයයන්හ සබුරා
                       බැහැර  කරන  අ඼ු඿ු  ද්‍  ප්‍රකට  කරන  සද්ධීන්හ  කිිපයක්  සූත්‍ර  පිටකයයන්හ

                       හයුයවයි” (යහේටිආරච්චි, 2001, පි.115).


               යන විද්වත් මතයයන්හ අවධ්‍ාලිත වූ යබෞද්ධ්‍ ප්‍රතිපත්තියට සමගාඹී වන ස්ීත්ව නිරූපණයක්

               සිත    සංහල  ජනකතා  සඳහා    සනාතන  සාධ්‍කයක්  ද්‍  යේ.  එි  ම  යද්‍වන  කෘතිය  වූ,
               “ලංකායේ  ගැමි  ජනකතා  ”  යද්‍වන  යව෇ුයමි  එන,  “ගමරාළයග  යකියපාඩ්ඩ  ”,  “පඩු

               කටවල්ල තියයන බඵුන්හවලට ලු යගඩි බැස්සවූ හැටි ”සහ එි යතවන යව෇ුයමි අන්හතර්ගත
               “ඇත්ත විදියට යේන යබා඿ු පහක්” යන ජනකතාවින්හ නිරූපිත ස්ිය ද්‍ ුනුසමයේ ප්‍රශස්ත

               ඇග඼ුමට  පාත්‍ර  වූ    ‘ුද්ිමත්  කාන්හතාවට’  සාධ්‍ක  සපයයි.  එයමන්හ  ම  2004  වර්ෂයේ  ධී
               මහාචාර්ය  හුනන්හද්‍  මයහ්න්හද්‍ර  විසන්හ  සංස්කරණය  කරන  ලද්‍  “  සංහල  කයිකතන්හද්‍ර  ”

               කෘතියයි එන, “ යවස් ගත් ගැහැනිය ”, “ මරණ මංචකයේ ධී පියා බුුට නුන්හ අවවාද්‍”, “

               අටවන යජාරා බැට කා යගන යයි යේ඾ී ”, යන ජනකතා ද්‍ ඒ. ඵී. ඞුණරත්න  විසන්හ 1978
               වර්ෂයේ ධී එළි ද්‍ක්වන ලද්‍ “ රන්හයුුදූව සහ  තවත් ජනකතා ” නේ ජනකතා සංග්‍රහයයි පළ

               වන  “ඳුවණයි - ඳුළුණයි ”, “ගමරාළයග කට ඇති නුව” යන කතා ද්‍, වර්ෂ 2003 ධී එස්.
               වියේසූලිය විසන්හ සංස්කරණය කරන ලද්‍ “ලංකායේ ජනකතා එකුව” ුළ වන, “ඳුවණ”,



                                                       132
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154