Page 145 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 145

Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
               ගන්හනා  ද්‍ත්ත  විශ්යල්ලෂණය  කි඾ීයේ  විික්‍රමය  යලස  අඳුද්‍ත්  ක්‍රමය  වූයේ,  කෘතයවාද්‍ය

               (Functionalism), ඥාන ඹීමංසාව  (Epistemology) සහ යබෞද්ධ්‍ ද්‍ර්ශනය (Philosophy of

               Buddhism)  මත පද්‍නේ ව අර්ථකථනයයි නිරත ශීමයි.


               සමාජ විද්‍යා විෂය යක්‍ෂ්ත්‍රයයි 1970 ද්‍ශකය ුළ වර්ධ්‍නය වූ මානව ප්‍රජා ක්‍රමයේද්‍ය (Ethno
               methodology)  වනාි  තත්  අධ්‍යයනයේ  පර්යේෂණ  ක්‍රමයේද්‍ය  යහවත්  භාවිත  විික්‍රමයේ


               ඥාන  ඹීමංසාත්මක  ප්‍රයේශය  යේ.  සමාජ  පාත්‍රයින්හයේ  එදියනද්‍ා  ඣීවිතයේ   ඇති  අත්ද්‍ැඛීේ,
               භාවිතයන්හ, වචන හා පලිකල්ලපන යවතින්හ ම සමාජ යලෝකය යත්඿ුේ ගැ඲ීම, යමම ක්‍රමයේද්‍ය

               යටයත්  අවධ්‍ාරණය  යේ.  එනේ  යේ  වූකි  ඥානසේපාද්‍න  ක්‍රියාවියයි  පවත්නා
               මයනෝමූික  හා  කර්තෘමූික  වයාපෘතියකි.  යමි  තවද්‍  වියශ්ෂ  ලක්‍ෂණයක්  වඳුයේ,

               ඞුණාත්මක ද්‍ත්ත මත පද්‍නේ ශීමයි. එයමන්හ ම යමම ක්‍රමයේද්‍යයි යථා ස්වභාවය පිළිබඳ

               විද්‍යාර්ීන්හ ුළ පවත්නා  අවයබෝධ්‍ය පෘථුල කි඾ීමට උපකාර යේයැයි උපකල්ලපනය කි඾ීම
               මත,


 —                        “...  සමාජ  විද්‍යා  විික්‍රමයට  මානවප්‍රජාක්‍රමයේධීන්හ  එකු  කළ  අ඾ුත්

                       අංගය නේ, පාත්‍රයින්හ තම එදියනද්‍ා ඣීවිතයේ ක්‍රියාකාරකේ ගැන ඔෂුන්හම සු
                       විස්තර  කි඾ීේ  සමාජ      විද්‍යා  විික්‍රමය  හා  විග්‍රහය  යවතට  යගන  ඒම  යි...

                       ඔෂුන්හ  සතන  පලිදි,  පාත්‍රයින්හයේ  එම  ක්‍රියාකාරකේ  පිළිබඳ  ව  ප්‍රභවයයන්හ  ම
                       ලැයබන විස්තරකි඾ීේ  (First  – Hand Accounts) වූකි  සමාජ විද්‍යාත්මක

                       යත්඿ුේ  ගැ඲ීමට  ඇති  ඉතා  ම  වටිනා  මූලද්‍ර වයය  යි.  යේ  අඳුව

                       මානවප්‍රජාක්‍රමයේද්‍යේ  විික්‍රම,  කර්තෘකයා  යක්න්‍ද  යකාට  ගත්  (Actor  -
                       Centric)  සහ  කර්තෘකයායේ  ම  මයනෝමූිකත්වයට  යයායු  වූ  (Subject  -

                       Oriented)  ඒවාය.  මානවප්‍රජාක්‍රමයේධීන්හ  ප්‍රාමාණික  ද්‍ත්ත  ගැන  එතරේ
                       විශ්වාසය තබන්හයන්හ නැත” (උයන්හයගාඩ, 2011, පි.139-140).


               යන සඳහන ද්‍ උබුටා ද්‍ැක්ශීමට අද්‍හස් කි඾ීමට යයදිණ.


               එයස්  ම  උක්ත  ක්‍රමයේද්‍ය  ුළින්හ  අවධ්‍ාරණය  වන  මයනෝමූලවාධී  සේප්‍රද්‍ායයි  යක්න්‍දගත

               යවමින්හ    මු  ද්‍ැක්යවන  උපකල්ලපන  මත  පද්‍නේ  ශීමට  ද්‍  යමි  ධී  පියවර  ගැයන්හ.  ඒ,
               යමයලසනි;



                       •  මිනිහුන්හ විසන්හ නිර්මාණය කරන ලද්‍ සමාඣීය හා මානශීය යලෝකය, මයනෝමූල
                          යලෝකයකි.

                                                       128
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150