Page 141 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 141

Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
               යඳු, ඉන්හ යතාරු඿ු බිඳකි. ක්‍රි.පූ. යත වැනි සයවස ුළ සනු  වූ  මින්හද්‍ාගමනයත් සමග ම

               යමවැනි වූ බුද්ගල සමානාත්මතාවකින්හ ස්ී - බු඿ුෂයන්හයේ සමාජ ක්‍රියාකාලිත්වය තිරසර ව

               හා ප්‍රගතිෂීලී ව යමයහයවන ෂ෋‎඼ සේුද්ධ්‍ ධ්‍ර්මය යද්ෂීය සමාජයයි පද්‍නම වූ ද්‍ා සට සංහල
               සංස්කෘතියයි අධීනත්වය ද්‍ ඒ සමග ම තහෂු඿ු වූ බව යපයන්හ.


 —                     “සංහල සංස්කෘතිය වහල්ල සංස්කෘතියක් යනායේ. යමම යද්ශය ුළ සජාථීය

                       සංස්කෘතිය  වශයයන්හ  සැලයකන්හයන්හ,  සංහල  සංස්කෘතිය  යි.  යමම
                       සංස්කෘතිය  අධීන  අංගයන්හයගන්හ  ඼ුක්තය.  ඒ  අතර  ප්‍රධ්‍ාන  තැන  ගන්හයන්හ

                       ුනුසමය,  යගාවිතැන,  වාලි  කර්මාන්හතය,  ප්‍රතිමා  කලාව  වැනි  අංගයන්හ  ය.
                       ුනුසමය  සමග  බැඵුතු  සලිත්  -  විලිත්,  සාරධ්‍ර්ම,  කතාවස්ු  යමම  යද්ශයේ

                       අනනයතාව ඉස්මු කයළ්ය.... ” (ශීරසූලිය, 2006; ì).


 —                     “ජය  ෂ෋‎඼  මහා  යබෝියේ  යුල්ල  ලක්  බිම  තදින්හ  කා  වැධී  පවත්නා  පලිද්යද්‍න්හ

                       යබෞද්ධ්‍ සංකල්ලප ලාංකිකයන්හයේ ඇට, මස්, ලිිලි අස්යස්  යුල්ල ඇධී පවත්නා
                       බව ප්‍රකාශ කයළ් ඛීර්තිමත් ඉතිහාසඥයගු වන යපෝල්ල ඊ ඵීලිස් ය. එයස් නේ

                       ුනු  ද්‍හම  ුළින්හ  අයේ සංස්කෘතියට  ඣීවය    නුන්හ  මහා බු඿ුෂයා  වන්හයන්හ  අන්හ
                       කිසයවක් යනාව, අඳුුනු මිිඵු ිමියන්හ ය” (අමරයස්කර, 2005, පි. 53).



               ඈ විද්වත් අද්‍හස්, ඒ තව නුරටත් ප්‍රතයක්‍ෂ කරව යි. යමවැනි වූ පහුබිමක් ුළ, යවයසසන්හ ම
               ුනුද්‍හම යවතින්හ ලද්‍ අනනයතාව මත ෂ෋‎඼ ලාංයක්ය කාන්හතාව ලද්‍ ස්ථාවරය ද්‍ යබයහවින්හ ම

               හුබද්‍ාරී වූ බව යපයන්හ.


 —                     “අප රට සංස්කෘතිය, අප ඉතිහාසයේ යුල්ල අවියේ සට ම වැණුයණ් අනනය
                       වූ  සංස්කෘතියක්  යලස  ය.  ඉන්හධීය  සංස්කෘතියයන්හ  පමණක්  යනාව  ඡීනයේ

                       සහ යපර දිග අන්හ රටවල සංස්කෘතිවින්හ අප ණයට ගත් යද් යබායහෝ ය. ඒ
                       ණයට ගත් යද් අපි ුනුසමය නේ යකෝව ුළ ලා උතු කර අයේම සංස්කෘතික

                       අංග  බවට  පත්  කයළයු.  සංහල  ගැහැණිය  එම  යකෝයවි  ලා  උතු  යකාට

                       හැඩගැහුතු අනනයතායවන්හ  ඼ුු එකියකි” (සපරමානු, 2003, පි. 7).


 —                     “යබෞද්ධ්‍  සංහල  රටවල  හුබු඿ුනු  පලිදි  ස්ීන්හයේ  තත්ත්වය  යබයහෝ  ක඿ුතු
                       අතින්හ  උසස්  ය.  ..  ස්වාමියායේ  හා  භාර්යාවයේ  යද්යපාළ  යවන්හ  යවන්හ  ව

                       පවථී. ස්වාමියාට  නේ භාර්යාවයේ යද්යපාළ සේබන්හධ්‍යයන්හ කිසනු බලයක්
                       නැත. යපර දිග රටවල භාර්යාවන්හ වහ඾ුන්හ යයි ඇතැයුන්හ විසන්හ සැළයකන

                                                       124
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146