Page 146 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 146

Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021

                       •  යලෝකය යත්඿ුේ ගැ඲ීම යඳු, එඛී මයනෝමූල යලෝකය මිනිහුන්හ යත්඿ුේ ගන්හනා
                          ආකාරයට ම පර්යේෂකයා ද්‍ යත්඿ුේ ගැ඲ීමයි.



                       •  පර්යේෂණයේ  අරයුණ  විය  ඼ුත්යත්,  මිනිහුන්හ  තම  සමාජ  යලෝකය  යත්඿ුේ
                          ගන්හනා ආකාරය, ඔෂුන්හයේ ම ප්‍රයේද්‍යන්හ මගින්හ යත්඿ුේ ගැ඲ීමයි.


               ඞුණාත්මක ද්‍ත්ත ඇහු඿ු යකාට ගත් අපයේ පර්යේණයයි ද්‍ පාත්‍රයයෝ යහවත් කර්තෘකයයෝ

               නේ  ජනකතායේ  චලිත  වශයයන්හ  සහෘද්‍යා  යවත  ප්‍රයේශ  වන  පාත්‍රයයෝ  ම  යවති.  එි  ඵල
               විසන්හ, ළුයද්‍ක් එඛී පාත්‍රයින්හයේ අත්ද්‍ැඛීේ, භාවිත, වචන හා පලිකල්ලපන යවතින්හ ම ඔෂුනයේ

               ප්‍රායයෝගික  ඣීවන  ක්‍රියාකාරකේ  පමණක්  යනාව  ඔෂුන්හ  හැසයරන  ඣීවන  පලිසරය  ද්‍  සමාජ
               සංස්ථාව ුළ ඔෂුන්හට උ඿ුම වන ස්ථාවරයයි ස්වභාවය ද්‍ වටහා ගැඳුමට පියවර ගැයන්හ.


               ඒ අඳුව සමස්තයක් යලස ද්‍ැක්ෂුවයහාත් යමම අධ්‍යයනය සඳහා පර්යේෂණ විික්‍රමය සහ

               ක්‍රමයේද්‍ය ගළපා ගැ඲ීයේ උත්සාහය යටයත්, විද්‍යාත්මක ක්‍රමයයි (Scientific Method )

               අඳුගත ශී ඇති බව සඳහන්හ කළ හැකි යේ.  විද්‍යාත්මක පද්‍නමක් මත යේ පර්යේෂණයක
               නිරත වන කල, එිලා විද්‍යාත්මක ක්‍රමය අතයවශය බවට අද්‍හස් පළ ශීම ද්‍ (ක඿ුණාතිලක,
               1991)    විද්‍යාත්මක  ක්‍රමයක්  යඳු  ගැට඾ුවක්  සඳහා  විසඵුේ  යසශීයේ  ධී  යයාද්‍ා  ගන්හනා

               තර්කාඳුකූල  ක්‍රියා  පිළියවළක්  වන  බවට  (වික්‍රමසංහ,  2002)  හා  විද්‍යාත්මක  ක්‍රමය

               පාද්‍කයකාට ගනිමින්හ යගාඩ නගඳු ලබන ද්‍ැඳුේ සේභාරය අගති විරිත (Bias Less ) වන
               බවට  (ගුමාර,  2002)  විද්වුනයේ  තහෂු඿ුව  ලැභීම  ද්‍    එවැනි  වූ  විද්‍යාත්මක  ක්‍රමයක

               යක්න්‍දගත ශීමට සයහ්ුක වූ ක඿ුතු අතර ප්‍රධ්‍ාන වන බව ද්‍ යවයසසන්හ ම සඳහන්හ කළ ඼ුු

               යේ.


               ප්‍රතිඵල විශේරල්ෂණය

               කාන්තාව පිළි ඳ ර ෞද්ධ්‍ සේථාව ය හා සිංහල  ජනකතාරේ සේීත්ව නිරූපණය

               කාන්හතාව සහ ඇය පිළිබඳ ව වන යබෞද්ධ්‍ ස්ථාවරය, යද්ෂීය සංස්කෘතියේ යබෞද්ධ්‍ යුළුතුවර

               සහ  එවැනි  අධීන  සංස්කෘතියක  සය  ප්‍රතිභානය  විකසත  කළ  සංහල  ජනකතාක඿ුවායේ
               නිර්මාණ  යකෞශලයය  යවතින්හ  පළ  වන  යබෞද්ධ්‍  ආභාසය  විෂයයි  ඉහත  2  හා  3  යටයත්

               මූික හැඳින්හශීමක් සනු යකලිණ. යේ යටයත්, කාන්හතාව පිළිබඳ යබෞද්ධ්‍ ස්ථාවරය හා සංහල
               ජනකතායේ  ස්ීත්ව  නිරූපණය  පිළිබඳ  සමාජ  විද්‍යාත්මක  අධ්‍යයනයක  නිරත  ශීයමි

               ප්‍රතිඵලය  පිළිබඳ  විශ්යල්ලෂණයයි  නිරත  යේ.  එයමන්හ  ම  “යමම  ස්ීත්ව  නිරූපණයේධී

               බු඿ුයෂෝත්තමවාධී  සමාජගත  ස්ී  ඵීඩනයට  සාධ්‍ක  සැපරී  ද්‍?  යනාඑයස්  නේ  ඒ  වනාි
                                                       129
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151