Page 143 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 143
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
— “හැම ජාතක කතාවකින්හ ම යබෝිසත්ත්ව චලිතයක් මු කර යද්න්හනාක්
යමන්හ ම අයේ ගම කතාවල ද් කතා නායකයාට ජය අත් කර ධීම සාමානය
සලිත ශී ඇති බව යපයන්හ. ඞුණ ඳුවණට, ුක්ති ධ්ර්මයට ජය අත් කර ධීම
යමි පරමාර්ථය ව ඇත. එ යමන්හ ම නබුුකම, අධ්ර්මය, අුක්තිය
අපහාසයට, සමච්චලයට භාජන කරශීම ද් ගමයා තම කතායේ ධී ිතා මතා ම
කරන්හනකි... ” (ඞුණරත්න, 1966, පි.5).
— “පන්හසයල්ල ධ්ර්ම ශාලායේ ධී රැස් ශී සටින යබෞද්ධ් ගැමි ජනයා අරබයා
භික්ෂන්හ වහන්හයස් බණකතා කියන අතර ුර ප්රධ්ාන ද්ායකයගු, යබෞද්ධ්යගු
විසන්හ ‘එයහයි’ කියා යහෝ ‘එයහයි හායුනුුවයන්හ” කියා යහෝ හූ මිටි තැලීමක්
සනු කරයි. එනයින්හ ම ජනකතා ඛීයේ ධී අසන පිලිස ‘ඉතිං ඉතිං ’ යහෝ ‘හ්ේ ’
” කියා යහෝ හූ මිටි තැලීම ද් සාේප්රද්ායික සලිතක් ව පවථී (රත්නායක,
2005, පි.9).
— “ප්රාේ යබෞද්ධ් ුගයේ සට යබෞද්ධ් යුළුතුවරක් ගත් ජනකතා අප රයටි
ප්රචිත ව තිබූ බව මහාචාර්ය නන්හද්යස්න රත්නපාල ප්රකාශ කරයි.
ඉන්හදියායේ සට සංක්රමණය වූ ආර්යයන්හ ලංකාවට පැමියණන විට ඔෂුන්හ සු
ජනකතා රැයගන විත් තියේ. ුනු ද්හම යමරට වැසයන්හට යද්ශනා කළ
ිමිවුන්හ යේ යද්ෂීය ජනකතා සහ ුනු ද්හම ඔස්යස් යමරටට යගයනන ලද්
ජනකතාවින්හ ප්රයයෝජන ගත්තාට සැක නැත” (යහ්රත්, 2013, පි.9).
යලසන්හ, සාිතයයේධීන්හ යවතින්හ ඉදිලිපත් වන විචාරක මතවාද්වල සනිඩුහන්හ වඳුයේ ද්,
එබැවිනි. “යමඛී යබෞද්ධ් ඌුව ුළ සය ඣීවිතාඳුභූථීන්හ සහ සමාජගත සංසද්ි
ප්රතිනිර්මාණය කළ සංහල ජනකතාකුවායේ ස්ීත්ව නිරූපණය ද් ඒ හා සමගාඹී ශී ද්?”
යඳු විමසීම අපයේ ඹී ළඟ වයායාමය යේ. යමම ිපියේ යුඛයාර්ථය ද් ඒ හා අද්ාළ වූ සාිතය
විමර්ශනය වන අතර ඉදිලියේ ධී යමයහයවන ප්රතිඵල විශ්යල්ලෂණයයි යත්මාව වඳුයේ ද්
එය යි.
අධ්යයන අ මුණු
“සංහල ජනකතාකුවායේ ස්ීත්ව නිරූපණය, කාන්හතාව පිළිබඳ යබෞද්ධ් ස්ථාවරය හා
සමගාඹී ශී ද්?” යන්හන විමසීම, යමම අධ්යයනයේ යක්න්දය අරයුණ යේ. ඒ අතර ම,
126