Page 138 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 138
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
අතලින්හ රටක ඣීවන ක්රමය සහ චාලිත්ර යසහු රටවලට කැඵී යපන්හවන ඉතාමත් ජනප්රිය
මාධ්යයක් යලසට ජනකතා ගිණිය හැකිය” (වියේවර්ධ්න, 2013, i).
වල්ලයපාළ විමලඥාන ිමියන්හ විසන්හ සේපාදිත, ුුම ජනකතා - 1 ට හැඳින්හශීමක් සපයන
එච්. එේ. යමාරඩුවගම විසන්හ ද් “ජනකතාව”, යමයලසන්හ හඵුන්හවඳු ලබයි;
“...ජනකතාව වූ කලී, මානවයා සු අති යපෞරාණික සංස්කෘතික උුමයකි;
ද්ායාද්යකි; ද්හස් සංඛයාත, ලක්ෂ සංඛයාත මිිකතයේ ද්ුවන්හයේ හපන්හකේ,
යමෝඩකේ, තකතිුකේ පමණක් යනාව එය මානවයායේ නව ඣීවයක් ලබා
යද්න ඥාන යකෝෂ්ඨාගාරයකි; අත්ද්ැඛීේ ගබඩාවකි; සමූහ රසාස්වාද්න රංග
ඵීඨයකි; යද්යනෝ ද්ාහක් ජනයායේ නුක් හුහුේ යමන්හ ම ඵීති පායමාේජයේ
යසවණැිය; සමස්ත සමාජ ආත්මය වැළඳගන්හනා ජනකතා රජ මැනුයර් සට
නුඝී නුේපත් අසරණයායේ පැල්ලපත ද් ආවරණය කරයි” (විමලඥාන ිමි,
2000, vi).
ඉතා සරල හා අල්ලයේච්ඡ වූත් අවයාජ වූත් ඣීවන වට පිටාවකින්හ යහබි ඣීවිත ගත කළ ගැමි
ජනයායේ ඣීවන රටා තත්ත්වාකාරයයන්හ ප්රතිනිර්මාණය වූ ජනකතා සාිතයයේ යපානු
ජනයායේ යහ ඞුණ යස් ම නුර්ඞුණ ද් එක යස් චිත්රණය වූ බව යපයන්හ (රණසංහ, 2013).
එයමන්හ ම, ජන ඣීවිතයේ නිර්වයාජ අත්ද්ැඛීේ යස් ම සංඛීර්ණ ඣීවිත ද්ැඳුම ලබා ගැීම
සඳහා වූ යයෝගයතම පාඩේ යපාත වූයේ ද් “ජනකතා සාිතයය ” බවට ද් අද්හස් පළ යේ
(වියේසූලිය, 2005). එපමණක් ද් යනාව, සැබෑ යලෝකය සහ අවයාජ මිනිස්කම මනා ව
ප්රතයක්ෂ යකාට ගනිමින්හ යලෝකය සසාරා මනැසන්හ සැලිසරන්හනාක් වැනි ආනන්හද්ජනක
හුවයක් සමග කැටි වූ කිසයේ ප්රඥාවක් ද් ලබා ගත හැකි සාිතය යක්ෂ්ත්රයක් යලස විචාරක
පැසහුමට බඵුන්හ වූ ජනසාිතයාංගය වඳුයේ ද්, යමය යි (යහ්වයේ, 2009).
ලක්දිව ජනසාිතය යක්ෂ්ත්රය පිළිබඳ සැලකිිමත් ශීයේ ධී ෂුව තහෂුු වඳුයේ, එවැනි වූ
ලක්ෂණ සිත ජනකතා සේභාරයක් සංහලයා සුව ද් පවත්නා බවකි. යවයසසන්හ ම, ප්රාේ
යබෞද්ධ් ුගය ද්ක්වා ඈතට දිව යන ඉතිහාසයක් යමි ලා පැවති බව යපයන්හ (කළයහ්,
2000; රත්නායක, 2005; ද්නන්හසූලිය, 2002; වියේයස්කර, 1969). ශ්රැති මාධ්යයයන්හ
පරබුයරන්හ පරබුරට සේයේෂණය වූ ජන සාිතයාංගයක් ශීම මත කාලීන ව අභාවයට යායේ
අවද්ානමක් සිත ව පැවති යමි, සංරක්ෂණය පිණිස වූ යක්න්දය පද්නම 1910 වර්ෂයේ ධී
සැකයසන ලද් අතර එි යගෞරවය ිමි විය ුු වඳුයේ, අිරාජයවාධී පාලන සමයයි
121