Page 134 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 134
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
කාන්තාව පිළි ඳ ර ෞද්ධ් සේථාව ය, පුුරෂෝත්තම වාද්යය සහ සිංහල ජන
කතාරේ සේීත්ව නිරූපණය පිළි ඳ සමාජ විද්යයාත්මක අධ්යයනයක.
විජයන්ති මල්ලිකා පනන්ගලරගයි, අම සිංහ ස ත්, සහ කහඳගමරේ සන්ධ්යා
ුළුණ විශ්වවිද්යාලය, මාතර
විද්ුත් තැපෑල pgwijayanthi@gmail.com
සා සංකරෂේපය
යපානු ජනයායේ සතය වූ භාවමය ඣීවිතය පලිපූර්ණ හා යථාර්ථවාධී යලසන්හ එළි ද්ැක්යවන
සංහල ජන සාිතය යක්ෂ්ත්රයේ ප්රයුඛාංගයක් වඳුයේ, “ජනකතාව” යි. චූල සේප්රද්ායාඳුගත
යමඛී සාිතයාංගය, ප්රාේ යබෞද්ධ් ුගය ද්ක්වා ඈතට විිද් යන ඓතිහාසක වටිනාකමකින්හ
සමන්හවිත වන අතර, එය යහළ දිව වැසයා යුඛ පරේපරාගත ව පරබුයරන්හ පරබුරට පැවත
යගන එන ලද් පාරේපලික උුමයක් යලසන්හ ද් සැලකිය හැකි යේ. යබෞද්ධ් සද්ාචාර
පද්ධ්තියක හැධී - වැඪී - යපෝෂණය වූ සංහල සංස්කෘතිය සහ සභයත්වය ුළ සය සැබෑ
ඣීවන අත්ද්ැඛීේ හා චර්යා රටා ප්රතිනිර්මාණය කළ ජනකතාකුවායේ නිසර්ග සද්ධ් වූ
ප්රතිභා යකෞශලයය ද් ුනු ද්හයේ යක්න්දය හරය ුළ ස්ථාපිත වූ බව යපයන්හ. බුද්ගල
සමානාත්මතාව හා යහ්ු - ඵල සබඳතාව යක්න්ද යකාටගත් යබෞද්ධ් සංකල්ලපය යටයත්
සකල විධ් යක්ෂ්ත්රයන්හිධී කාන්හතාවට උුම වූයේ, තිරසර වූ ස්ථාවරයක් යස් ම අසම සම
ස්වාධීනතාවකි. සාේප්ර ද්ායික බ්රාහ්මණ සමාජ ද්ෘෂ්ටිය ුළ, ස්ිය වනාි ුද්ි හීන වූ යමන්හ
ම ආධ්යාත්මික ශක්තියයන්හ ඌන වූ සත්ත්වයගු යලස සේමත විය. එයහත් එවැනි වූ නුර්මත
සබුරා බැහැර කරන ලද් යබෞද්ධ් චින්හතනය යටයත් ුද්ිය, ඤාණය හා ආධ්යාත්මික
සංවර්ධ්නය ඈ මානව ඞුණාංග විෂයයි ස්ී - බුුෂ යද්පාර්ශ්වයට ම ිමි වඳුයේ සම
ස්ථානයකි. කාන්හතාව විෂයයි තත්කාලීන සමාජයයි පැලපදියේ වූ යබායහෝ සාවද්ය
මතවාද් විද්වංසනය කරමින්හ වනිතාවට ගෘහස්ථ සමාජයයි උසස් ස්ථානයක් පිලිනැඹීමට
ුනුළු උත්හුක වූහ. දියණියක, බිලිඳක හා මවක වශයයන්හ යහපත් වූ ඇවුේ - පැවුේ සිත
වූ ස්ිය සඳහා යගෞරවීය වූ සමාජ ආකල්ලපයක් සමාජගත කිීමට උන්හ වහන්හයස් පියවර
ගත්හ. “එවැනි වූ යබෞද්ධ් සංකල්ලප මාලාවක ආභාසය ලද් සංහල ජනකතාකුවා යවතින්හ
නිරූපිත ස්ීත්වය ද් ඒ හා සමගාඹී වන්හයන්හද් ? ” යන්හන විමර්ශනයට බඵුන්හ කිීම, යමම
ිපිය යටයත් අයේක්ෂා යකයර්. යවයසසන්හ ම යද්ෂීය සංස්කෘතියේ සාරධ්ර්මවලට ප්රතිපක්ෂ
යලසන්හ වයාේත වන බටිර ස්ීවාධී අවිචාර මතවාද් ුළ නිමේන වූ අයට “ සංහල
117