Page 135 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 135
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
ජනකතායවි නිරූපිත ස්ිය, පිළිුරක් සැපරී ද් ? ” යන්හන විමසීම, යමි යක්න්හීය යත්මාව
යේ. යමි ධී සැපයයන පිළිුු මත පද්නේ ව, “ෂ ලාංයක්ය ස්ිය බුුයෂෝත්තමවාධී
සමාජයක ඵීඩාවට පත් ශී ඇති බවට යේ අද්හසක් එුළින්හ සැපයේ ද්? ” යන්හන යකයරි ද්
විමසීමට ලක් වන බව සඳහන්හ කළ ුු යේ. යමවැනි වූ අධ්යයනයක් යේ ද්ක්වා යනාසනුශී
ඇති බව සංහල ජනකතාව ආශ්රත පූර්ව අධ්යයන පලිෂීලනය කිීම යටයත් ප්රතයක්ෂ ශී ඇති
බව ද් පැහැදිි ව සඳහන්හ කළ හැකි යේ. තවද් යමි ලා නිද්හුන්හ ඇහුයරන්හ සාධ්ක සැපරීයේ
කර්තවයය පිණිස 1910 - 2010 අතර කාලය ුළ සේපාදිත සංහල ජනකතා සංග්රහ පාද්ක
යකාට ගන්හනා ලද් බව ද් අවධ්ාරණයට පාත්ර කරන කුණ කි. යමම උත්සාහයයි ප්රතිඵල
විසන්හ, සංහල ජනකතාකුවා යවතින්හ නිරූපිත ස්ීත්වය යබෞද්ධ් ස්ථාවරය හා සමගාඹී වන
බව යස් ම ස්ීවාධී චින්හතනය ුළ පද්නේ වූවනට පිළිුු සපයමින්හ, පිතෘ මූික ෂ
ලාංයක්ය ජන සමාජයේ ස්ිය, උත්තමාර්ථයක් භජනය කරන බව ද් නිගමනය යකයර්.
ප්රමුඛ පද්ය: බුුයෂෝත්තම වාද්ය, කාන්හතාව පිළිබඳ යබෞද්ධ් ස්ථාවරය, ෂ ලාංයක්ය
ස්ිය, සංහල ජනකතායේ ස්ීත්ව නිරූපණය.
හැඳින්ශීම
ඉතා ධීර්ඝ කාලයක් ුළ ෂ ලාංයක්ය ජන සමාජයයි ප්රචිත වූ ජනශ්රැතියේ ප්රයුඛාංගයක්
වන “සංහල ජනකතාව ” විෂය යක්ෂ්ත්රය යකාට ගත් යමි ධී, එි ස්ී නිරූපණය ආශ්රත ව
සමාජ විද්යාත්මක ද්ෘෂ්ටියකෝණයකින්හ අවයලෝකනය කිීයේ උත්සාහයක නිරත යේ.
මින්හද්ාගමනයත් සමග ම ලක්දිව සමාජයයි ස්ථාපිත වූ යබෞද්ධ් ප්රතිපද්ාව මත වර්ධ්නය වූ
සංහල සමාජ සංස්කෘතිය යවතින්හ යපානු ජන මනයස් තිරසර ව යරෝපණය වූ සමානාත්මතාව,
මානව ගුත්වය, ද්යාව, කුණාව යක්න්දගත වූ යහ ඞුණ සයුච්චයයන්හ ස්ිය යවත ප්රද්ානය
වූයේ, බුුෂයාට සමාන වූ ම සමාජ ස්ථාවරයකි. ඒ අතර ම බටිර ස්ීවාධී මතවාද්යේ
අන්හතගාඹී ව පැලපදියේ වූ ඇතැයුන්හ යේ තර්කය නේ ෂ ලාංයක්ය සමාජ පහුබිම ුළ
බුුයෂෝත්තමවාද්ය ක්රියාත්මක වන බව සහ එි ධී ස්ිය, බුුෂයායේ ඵීඩනයට හා
අවමානයට පාත්ර වන බවකි. යමයලසන්හ එකම යද්ශයක ධී ස්ිය විෂයයි පළ වන ආකල්ලප
අුලින්හ “ගුමක් යථාර්ථවාධී යේද්?” යන්හන පිළිබඳ ව පැන නැයගන ගැටුව අරබයා
ජනසාිතය යක්ෂ්ත්රය යවතින්හ පිළිුු යසශීයේ ප්රයත්නයක යමි ධී නිරත ව ඇති බව
සඳහන්හ කළ ුු යේ.
118