Page 137 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 137
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
ෂ ලාංයක්ය සමාජයේ යනාද්ක්නා ලද් බවට ද් අති ප්රබල යලසන්හ අද්හස් ද්ැක්යවයි.
(යුණසංහ, 1998; සපරමානු, 2003; රණසංහ, 2013).
සිංහල ජනකතාව
ප්රාථමික යහෝ සංඛීර්ණත්වයට පත් නූතන යහෝ ජන සමූහයක් ුළ යුඛ පරේපරාගත ව
වයාේත වූ සාමූික ඥාන සේභාරය යලස සැලයකන ජනශ්රැතියයි ඒක යද්ශයක් වශයයන්හ,
“ජනකතාව” සැලකිය හැකි යේ. එනේ, ජනකවිය, ජනවිශ්වාස හා ඇද්ිි, අභිචාරවිි,
අිවිශ්වාස (Superstition), චාලිත්ර - වාලිත්ර, යාුකර්ම, වෘක්ෂශ්රැති, සත්ත්වශ්රැති,
ප්රස්තාපිුු, යත්රවිි, ජනයවද්කම, ජනඛීඩා, ජනබස හා සාේප්රද්ායික ජනසන්හනියේද්න
ක්රම යමන්හ ම ජනකතාව ද් ජනශ්රැතියේ එක් උපාංගයකි (රත්නපාල, 1995). යමඛී ජනශ්රැති
අතර “ජනකතාව”, ප්රයුඛ වන බවට ද් පිළිගැයන්හ (ඞුණයස්කර, 2000; කළයහ්, 2000 ).
“ජනකතාව” සඳහා ඉදිලිපත් ව ඇති නිර්වචන යබායහෝමයකි. එයහත් යමම ිපියේ
සංක්ෂේතතාවය පිණිස ඉන්හ ප්රකට වූ නිර්වචන කිිපයක් පමණක් යමි ධී ඉදිලිපත් කිීමට
අද්හස් යකයර්. ඒ යමයලසනි ;
— “ජනකතාව යඳුයවන්හ හැඳින්හයවන්හයන්හ එි නිර්මාණික කුවරයා කවයරක්
ද්ැයි අවිනිශ්චිත වූ ද් කිනේ කාලයකට අයත් ද්ැයි හලි හැටි නිශ්චය කළ
යනාහැකි වූ ද් විවිධ් කතා බුවත් ඇුළත් කතාන්හතරයකි” (ියනයේ, 2003,
පි. 5).
“මිනිසා කතා බහ කිීමට බුුනු වූ යුල්ල ුගයේ සට ඔළු ඣීවත් වූ පලිසරයේ හයු වූ විවිධ්
අත්ද්ැඛීේ හා ඉර - හඳ, අේව - වැස්ස, අහස - යපායළාව, දිවා - රාී ආධී ස්වභාව ධ්ර්මය
යකයරි හා සත්ත්ව ඣීශීන්හ, වෘක්ෂ ඣීශීන්හ පිළිබඳ ව ඔළුට යුළුණ පෑමට සනු වූ සද්ධීන්හ,
අත්ද්ැඛීේ තම දූ ද්ු පරබුරට කට වහලින්හ පවත්වා යගන යාමට සැලැස්වූ මග, ජනකතාව
නේ යේ. වර්තමාන යලෝකයේ විද්යාව යඳුයවන්හ හැඳින්හයවන ද්ැඳුේ සේභාරයේ හා
සාිතයය යඳුයවන්හ පවසන ජන වින්හද්න මාර්ගවල යුල්ල භීජය ද් යමම ජනකතාව ම යයි ඛීම
යබයහවින්හ සතයයට ළං ශීමක් වඳු ඇත” (ුන්හයද්ණිය, 2000, ix).
“ඕනෑම රටක, රට වැසයායේ ඉතිහාසයේ සැබෑ යකෝෂ්ඨාගාරය යලසට රටක
ජනකතා, ජනඝී, ජනනැඩුේ, නාඩගේ, පිුු, යත්රවිි, යපරනිමිති, මිතයා ඇද්හීේ,
යද්වකතා, බුරාණකතා, චාලිත්ර - වාලිත්ර, බුුනු වැනි යද්වල්ල ගත හැකිය. යේවා
120