Page 142 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 142

Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021

                       නයුනු යේ බලය යමි අථීතයේ පටන්හ පැවයතන්හනකි” (ගුමාරස්වාමි, 1994,
                       පි. 35).


 —                     “ආසයායේ පමණක් යනාව යු෇ු යලාව ම ගැහැතුන්හ අතලින්හ කැඵී යපයනන

                       ලක්‍ෂණයක්  සංහල  ගැහැණිය  සුය. ඒ,  ඈ  සු  නිද්‍හස  හා  වරප්‍රසාද්‍  සමග
                       එක් වූ වගඛීේ යහ්ු යකාට යගන ඇති වූවකි. යේ නිද්‍හසත් වරප්‍රසාද්‍ත් අප

                       ලැබ  ඇත්යත්    විජයාවතරණයටත්  යපර  සට  පැවති  උ඿ුමය  හා  එක්  වූ
                       යබෞද්ධ්‍  උ඿ුමයයන්හ  යේ.  ඒ  උ඿ුමය  යහ්ු  යකාට  යගන  ඇ  සමාජයේ

                       උහුලන තැන   බු඿ුෂයාට  වඩා  පහත්  මේටයේ  පිිටියක්  යනායේ”

                       (සපරමානු, 2003. පි. 18).


               යලසන්හ එළි ද්‍ැක්යවඳුයේ ද්‍ එඛී යථාර්ථය යි.


               එයස්  ම  එවැනි  වූ  අධීන  සංස්කෘතියක්  ුළ  සය  ප්‍රතිභානය  බුුනු  කළ  සංහල
               ජනකතාක඿ුවායේ  නිර්මාණාක්‍ෂය  ද්‍  යබෞද්ධ්‍  සද්‍ාචාර  පද්ධ්‍තිය  ුළ  ක්‍රියාත්මක  වූ  බව

               යපයන්හ. එයමන්හ ම විජයාවතරණය හා සමග ම සනු වූ ආර්ය සංක්‍රමණයේ ප්‍රතිඵලයක් යලස
               යහළ දිවට ප්‍රයේශ වූ ඉන්හධීය ජනකතා සේභාරයයි ආභාසය විසන්හ හැඩ ගස්වන ලද්‍ සාිතය

               යකෞශලයය ුළ සට, සය අත්ද්‍ැඛීේ ප්‍රතිනිර්මාණය කළ යහළ ජනකතාක඿ුවායගන්හ ප්‍රාේ

               යබෞද්ධ්‍ ඼ුගයේ සට ද්‍ර්ශනය වූයේ යබෞද්ධ්‍ යුළුතුවරකි.


 —                     “...  යමම  ජනකතා  ුළ  කතා  රසය  යටපත්  කරමින්හ  මු  වන  උ඿ුමයක්
                       නිද්‍න්හගත ව තියේ. එම උ඿ුමයයි සැඟ ව ඇත්යත්, අයේ සංස්කෘතික ඥාන

                       සේභාරය යි; සැබෑ ඣීවිතයයි  යථා ස්වභාවය යි. .. අභිමානයයන්හ මතකයට
                       නැගිය හැකි අථීතයක් අප සුය. එම අථීතය අපට උ඿ුම කළ ද්‍ායාද්‍ ඛීපයක්

                       ඇත.  සංහල  යබෞද්ධ්‍  සංස්කෘතිය  සහ  වාපි  සභයත්වය  ඉන්හ  ප්‍රධ්‍ාන  යේ...  ”
                       (යහ්රත්, 2013, පි.6).


 —                     “ජනකතා  යහවත්  ගමකතා  නිර්මාණය  ශීයේ  ධී  ුනුසමයේ  ආභාසය

                       යබයහවින්හ  ම  පිඩු  බල  ශී  ඇත.  එයමන්හ  ම  බණකතා  නිර්මාණය  ශීයේ  ධී  ද්‍

                       ජනකතා රටාව බලපා ඇති බව යත්඿ුේ ගැ඲ීමට අපහහු නැත. ුනු ද්‍හම ද්‍
                       යුඛ පරේපරාගත ව යගයනන ලද්ද්‍කි” (රත්නායක, 2005, පි.9).






                                                       125
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147