Page 142 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 142
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
නයුනු යේ බලය යමි අථීතයේ පටන්හ පැවයතන්හනකි” (ගුමාරස්වාමි, 1994,
පි. 35).
— “ආසයායේ පමණක් යනාව යුු යලාව ම ගැහැතුන්හ අතලින්හ කැඵී යපයනන
ලක්ෂණයක් සංහල ගැහැණිය සුය. ඒ, ඈ සු නිද්හස හා වරප්රසාද් සමග
එක් වූ වගඛීේ යහ්ු යකාට යගන ඇති වූවකි. යේ නිද්හසත් වරප්රසාද්ත් අප
ලැබ ඇත්යත් විජයාවතරණයටත් යපර සට පැවති උුමය හා එක් වූ
යබෞද්ධ් උුමයයන්හ යේ. ඒ උුමය යහ්ු යකාට යගන ඇ සමාජයේ
උහුලන තැන බුුෂයාට වඩා පහත් මේටයේ පිිටියක් යනායේ”
(සපරමානු, 2003. පි. 18).
යලසන්හ එළි ද්ැක්යවඳුයේ ද් එඛී යථාර්ථය යි.
එයස් ම එවැනි වූ අධීන සංස්කෘතියක් ුළ සය ප්රතිභානය බුුනු කළ සංහල
ජනකතාකුවායේ නිර්මාණාක්ෂය ද් යබෞද්ධ් සද්ාචාර පද්ධ්තිය ුළ ක්රියාත්මක වූ බව
යපයන්හ. එයමන්හ ම විජයාවතරණය හා සමග ම සනු වූ ආර්ය සංක්රමණයේ ප්රතිඵලයක් යලස
යහළ දිවට ප්රයේශ වූ ඉන්හධීය ජනකතා සේභාරයයි ආභාසය විසන්හ හැඩ ගස්වන ලද් සාිතය
යකෞශලයය ුළ සට, සය අත්ද්ැඛීේ ප්රතිනිර්මාණය කළ යහළ ජනකතාකුවායගන්හ ප්රාේ
යබෞද්ධ් ුගයේ සට ද්ර්ශනය වූයේ යබෞද්ධ් යුළුතුවරකි.
— “... යමම ජනකතා ුළ කතා රසය යටපත් කරමින්හ මු වන උුමයක්
නිද්න්හගත ව තියේ. එම උුමයයි සැඟ ව ඇත්යත්, අයේ සංස්කෘතික ඥාන
සේභාරය යි; සැබෑ ඣීවිතයයි යථා ස්වභාවය යි. .. අභිමානයයන්හ මතකයට
නැගිය හැකි අථීතයක් අප සුය. එම අථීතය අපට උුම කළ ද්ායාද් ඛීපයක්
ඇත. සංහල යබෞද්ධ් සංස්කෘතිය සහ වාපි සභයත්වය ඉන්හ ප්රධ්ාන යේ... ”
(යහ්රත්, 2013, පි.6).
— “ජනකතා යහවත් ගමකතා නිර්මාණය ශීයේ ධී ුනුසමයේ ආභාසය
යබයහවින්හ ම පිඩු බල ශී ඇත. එයමන්හ ම බණකතා නිර්මාණය ශීයේ ධී ද්
ජනකතා රටාව බලපා ඇති බව යත්ුේ ගැීමට අපහහු නැත. ුනු ද්හම ද්
යුඛ පරේපරාගත ව යගයනන ලද්ද්කි” (රත්නායක, 2005, පි.9).
125