Page 147 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 147

Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
               කාන්හතාව පිළිබඳ  යබෞද්ධ්‍ මතය සනාත කර ශී ද්‍? ” යන්හන යකයරි විමර්ශනයයි නියැෆීම

               යමි ධී අභිමත  ශී ඇත. තවද්‍ යමම උත්සාහයේ ධී යපර සඳහන්හ පලිදි,  කෘතයවාද්‍ය,  ඥාන

               ඹීමංසාව සහ යබෞද්ධ්‍ ද්‍ර්ශනය මත පද්‍නේ ව ද්‍ත්ත විශ්යල්ලෂණ කාර්යයයි ද්‍ පර්යේෂණ
               ක්‍රමයේද්‍ය යලසන්හ මානව ප්‍රජා ක්‍රමයේද්‍යයි ද්‍ පද්‍නේ යවමින්හ ළුයද්‍ක් සමාජවිද්‍යාත්මක වූ

               අධ්‍යයනයක නිමේන ශීමට ද්‍ පියවර යගන ඇත. 1910 - 2010 ද්‍ක්වා වූ කාල පරාසය ුළ
               පළ ශී ඇති සංහල ජනකතා සංග්‍රහ යවතින්හ යමි ලා අවැස සාධ්‍ක සපයා ගැ඲ීයේ කාර්යය ද්‍

               සේපූර්ණ  යකාට  ගැයන්හ.  එයහත්,  පෘථුල  පරාසයක  වයාේත  වූ  විද්‍යාත්මක  විමර්ශනයක්
               සිත  ගැයු඿ු  විශ්යල්ලෂණ  කාර්යයක  සංක්‍ෂේත  සටහනක්  වූ  යමම  ිපිය  ුළ  එඛී  සාධ්‍ක

               අුලින්හ, කිිපයක් පමණක්  අන්හතර්ගත කි඾ීමට අද්‍හස් කළ බව ද්‍ එඛී සංයක්‍ෂ්පය, ිපියයි

               යක්න්‍දය යත්මාවට කිසනු අ඼ුරකින්හ යහෝ අභියයෝගයක් යනාවූ බව ද්‍  පැහැදිිව  ම සඳහන්හ
               කළ ඼ුත්තකි.


               ඒ  අඳුව  යමි  ධී  පළයුව  විග්‍රහයට  බඵුන්හ  වඳුයේ,  කාන්හතාව  පිළිබඳ  යබෞද්ධ්‍  ස්ථාවරයේ

               ස්වභාවයයි.  යමි  සැබෑ  යථාර්ථය  අනූන  ව  ග්‍රහණය  කර  ගැ඲ීමට  නේ,  පශ්චාත්  කාලීන
               භාරථීය  දවදික  ඼ුගය  ුළ  කාන්හතාව  ලබා  සටි  සමාජ  තත්ත්වය  හා  ුලනාත්මක  ව

               අවයබෝධ්‍ යකාට ගඳු වඨී. යමඛී වෑයයමි සාර්ථකත්වය පිණිස, ුනුසමය ුළ කාන්හතාව ලද්‍
               ස්ථාවරය  විෂයයි  උනන්හනුවක්  ද්‍ක්වන  ලද්‍  වියුන්හයේ  අද්‍හස්  ද්‍  යබයහවින්හ  උපකාර  යේ

               යැයි  හැයේ. ඒ අතර, “ශතපථ  බ්‍රහ්මණයයි  ”  සඳහන්හ සනුශීේ යපළක් ඇහුලින්හ,  බ්‍රාහ්මණ

               ඼ුගයේ  ධී  කාන්හතාවට  උ඿ුම  වූ  අති  යශෝච඲ීය  තත්ත්වය  පිළිබඳ  ව,  සංස්කෘතික
               යද්‍පාර්තයේන්හුයේ 1976 යවසක් සංග්‍රහයට   “ඉත්ිභායවා කිං කයිරා” නමින්හ ිපියක් පළ

               කරමින්හ,  මහාචාර්ය  ිලී  ද්‍  සල්ලවා  විසන්හ  ද්‍ක්වඳු  ලබන  අද්‍හස්  මත  පද්‍නේ  වන,  ආචාර්ය
               ධ්‍ර්මයස්න යහේටිආරච්චියේ විග්‍රහය යමබඵුය;


 —                        “...  පේකාර  සුද්‍රයන්හ,  කබුටන්හ,  බල්ලලන්හ  සමග  එක  ගණයේ  ලා  ස්ිය

                       සලකා ඇත. එපමණක් ද්‍ යනාව යවනත් යද්‍යක් තබා තම ස඿ුර පවා ස්ියට
                       අයත් නැති බව සඳහන්හ යේ... ස්ියයේ තත්ත්වය යළි උසස් බවට පත් වූයේ,

                       උපනිෂද් ඼ුගයේ ධී ය. ද්‍ාර්ශනික වාද්‍ විවාද්‍යන්හි බු඿ුෂයන්හ ද්‍ සමග පැට෇ුතු

                       ගාර්ඝී  දමයත්‍රයි  වැනි  කාන්හතාවන්හ  ගැන  ඒ  ඼ුගයයන්හ  අසන්හනට  ලැයේ.
                       ශ්‍රමණ  සේප්‍රද්‍ායයි  ද්‍  ස්ියට  නිද්‍හස  ිමි  බව  පිළිගැනිණි.  එයහත්  ුනු
                       රජාණන්හ වහන්හයස් පහළ වන අවිය වන විට ස්ියට ස්ථාවර වූ සේභාව඲ීය






                                                       130
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152