Page 148 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 148
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
තත්ත්වයක් භාරත සමාජයයි වයාේත ව යනාතිබිණි” (යහේටිආරච්චි,
2001, පි.106 -107).
එයමන්හ ම ුනුසමය ුළින්හ කාන්හතාව උයද්සා පිලිනමන ලද් යගෞරවාන්හවිත සමාජ ස්ථාවරය ද්
පිළිබඳ, විග්රහයක නිරත වන යහේටිආරච්චි, යමයලසන්හ ද් අද්හස් ද්ක්වයි;
— “බ්රාහ්මණ සමාජය නිර්මාණය කළ උත්තමාර්ථය ගැේ කළ වචනය “බ්රහ්ම”
යඳුයි. බ්රහ්ම සංකල්ලපයයි, මිනිසා විසන්හ අයේක්ෂත යශ්ර්ෂ්ඨ ඞුණ සයුද්ාය
මූර්තිමත් විය. ුනු රජාණන්හ වහන්හයස් බ්රහ්ම නාමයයන්හ මව ද් පියා ද් හඵුන්හවා
නුන්හහ. (බ්රහ්මාති මාතා පිතයරා) එයස් ම පූර්වාචාර්ය (බුේබාචලියා),
පූර්වයද්වතා (බුේබයද්වතා) සහ ආළුයනයය (ආළුයනයයා) යන වද්න්හවින්හ ද්
ඔෂුළු හඵුන්හවඳු ලැබූහ. යමි ධී වියශ්ෂයයන්හ සැලකිය ුත්යත්, ඒ
යගෞරවීය වචනවින්හ පිලිමියා යමන්හ ම ගැහැනියද් හැඳින්හෂුතු බවයි. එයින්හ
ගමය වන්හයන්හ, ිංග යේද්යයන්හ යතාර ව බුද්ගලයායේ යශ්ර්ෂ්ඨත්වය පිළිගත්
බවයි” (යහේටිආරච්චි, 2001, පි.112-113).
ඒ අතර ම ඉහත ඉදිලිපත් ව ඇති, ඉන්දානි යපයර්රායේ සඳහන ද් යමි ලා තව නුරටත් සාධ්ක
සපයයි. විචාරක අද්හස් කිිපයකින්හ පමණක් ෂුව යමයලසන්හ ථීව්ර වන අවයබෝධ්ය යවතින්හ
ප්රතයක්ෂ වඳුයේ, කාන්හතාව පිළිබඳ ව වන යබෞද්ධ් ස්ථාවරය සර්ව සාධ්ාරණ වන බවකි.
එවැනි වූ මානව ගුත්වයකින්හ උපලක්ෂත වූ සේුද්ධ් ධ්ර්මය යවතින්හ ලද් තිරසර යපෝෂණය
ුළ සය ඣීවන අත්ද්ැඛීේ ප්රතිනිර්මාණය කළ සංහල ජනකතාකුවායේ ස්ීත්ව නිරූපණය
ද් යබායහෝ නුරට ම ඒ හා සමගාඹී වූ බව අද්ාළ කාල වකවාඳුව (1910 - 2010) ුළ වූ සංහල
ජනකතා පලිෂීලනය කිීම මගින්හ තහෂුු විය. යමයලස ලද් තහෂුුව සනිද්ර්ශන ව ස්ුට
කිීයේ කාර්යය යටයත්, ජනකතා කිිපයකට පමණක් සීමා ශීමට ද් අද්හස් යකයර්.
ඒ අඳුව, යහන්හලි පාකර් විසන්හ 1910 වර්ෂයේ ධී සේපාදිත, Village Folk – Tales of
Ceylon, Volume One˜” කෘතියට සංහල සංස්කරණයක් යලසන්හ ච න්ද ෂ රණසංහ විසන්හ
2011 වසර ුළ එළි ද්ක්වන ලද් “ලංකායේ ගැමි ජනකතා ” පළයු යවුයමි එන,
‘කතාකරන අශ්වයා ’ කතායවි ඇුළත් ස්ීත්ව නිරූපණය යමි ප්රථම නිද්හුන යලසන්හ
ඉදිලිපත් කළ හැකි යේ. යේ යටයත් සහෘද්යා හයුවට ප්රයේශ වඳුයේ, ඳුවණින්හ ආඪය වූ
යසාඵුු ළඳකි. ඒ, පඬිවරයගු වූ සය පියායේ ඳුවණ ද් පරද්වා ලූ එඩිතර දියණියකි. එනේ
යමි ධී, එක්තරා අඳුවණ රජගු යවයසන අතර ඔළුයේ අඥාන ගති ස්වභාවය වටහා ගත් රට
131