Page 151 - rohana_journal_No_13-2020-PRINT_03_of_03 -edit-2023_07-corre
P. 151
Research Journal of the University of Ruhuna, Sri Lanka- Rohana 13, 2021
යහතින්හ යවයසයි. යමි ම එන, “ ද්ඬුයමාණරයේ කතාන්හද්රය”, එි ලා වූ තවද් සාධ්කයකි.
ඒ අතර ම යයථෝක්ත වූ “ සංහල කයිකතන්හද්ර ” කෘතියයි ඇුළත්, “කුඑතනා සහ
රජුමා ”, “ පතිද්ේ රැඛීම” යන කතා සහ “ රන්හයුුදූව සහ තවත් ජනකතා ” ි එන
“වනගත රාජගුමාලිකාව ” කතාව යවතින්හ යස් ම එච්. එේ. එස්. ුන්හයද්ණිය විසන්හ 1999 ධී
සංග්රහ කරන ලද් “මැද්රට ජනකතා” කෘතියයි ඇුළත්, “රඤුයේ අද්හස ඉඩු යනායේ ” යන
ජනකතාව මගින්හ ඉදිලියට පැමියණඳුයේ ද් එවැනි වූ ම ස්ීන්හ කිිප යද්යනකි.
එයස් ම, පූජය යකාස්වත්යත් අලියවිමල ිමියන්හ විසන්හ “ඔබ පෂුල හා සමාජය ” නමින්හ 1996
ධී පළ කරන කරන ලද් කෘතියයි විග්රහ වන අුලින්හ “උපස්ථානය ” සහ “අඳුකේපාව” යන
යද්වචනය පිළිබඳ ව සඳහන්හ කළ හැකි වඳුයේ, ඒ යකයරි වූ ුද්ධ් භාිතය, සමාජය විසන්හ
සාවද්ය ව වටහා ගැීමක නිරත ව ඇති බවයි. ඒ, යහේටිආරච්චි විසන්හ උබුටා ද්ක්වඳු
ලබඳුයේ, යමයලසනි;
— “අයු - සැමි සේබන්හධ්තායේ ධී උපස්ථානය කරන්හයන්හ කේද්? අඳුකේපාව
ලබන්හයන්හ කේද්? යමි ධී සෑම යකයනගුම සතඳුයේ, ස්වාමියා බිලිඳයේ
උපස්ථානය ලබන බවත් බිලිඳ ස්වාමියායේ අඳුකේපාව ලබන බවත් විය
හැකිය.... එය වැරදිය. සඟාලක සූත්රය යකාතරේ හුප්රකට ෂුවත් අද් ඒ
ඉගැන්හශීේවල වියශ්ෂතාවන්හ යකයරි සැලකිිමත් ශී ඇති බවක්
යනායපයන්හ. . . . සඟාලක සූත්රය ද්ක්වන්හයන්හ ස්වාමියා බිලිඳට උපස්ථාන
කළ ුු බවත්, ඒ උපස්ථානය ලබන බිලිඳ යපරළා සැමියාට අඳුකේපා
කරන බවත් ය (යහේටිආරච්චි, 2001, පි.109-110).
යමි ධී, “ ස්වාමියා බිලිඳට උපස්ථාන කළ ුුය. බිලිඳ සැමියාට අඳුකේපා කළ ුුය.
යන්හන බිලිඳ, කාන්හතාවක වශයයන්හ සේමානීය තත්ත්වයක් භජනය කරන බව ුනුසමයයන්හ
පිළිගැීම ප්රකට කිීයේ එක් ආකාරයක් වන බව ” යහේටිආරච්චියේ මතයයි
(යහේටිආරච්චි, 2001).
සංහල ජනකතාකුවායේ ප්රතිභා යකෞශලයය යවතින්හ ප්රතිනිර්මාණය වන ඣීවන අත්ද්ැඛීේ
ුළ, යමම යබෞද්ධ් ස්ථාවරය හා සමගාඹී ව, බිලිඳ ස්වාමියායේ උපස්ථානය ලැභීම ද්
ස්වාමියා. බිලිඳයේ අඳුකේපාව ලැභීම ද් තහෂුු යකයරන අවස්ථා නුලබ යනායේ. යට
සඳහන්හ “ රන්හයුුදූව සහ තවත් ජනකතා ” ි පළ වන “ අහංකාර රජගුමලිය ” කතායවි
එන රාජ දියණියයේ චලිතය වනාි ස්වාමියායේ උපස්ථානය ලබනා බිලිඳක සඳහා වන
134